Europaschule

Auslandspraktika

für Schüler/innen kaufmännischer Ausbildungsberufe (Block- und Teilzeitunterricht) im Dualen System und in der BFS III aktuellen Schuljahr

Eine Präsentation als PDF-Datei zum Download mit 17 MB

International Projects and Partnerships

Businessgame planning schoolyear 23/24

Participating partners:

• Learnmark Horsens (DK)
  • Bodø videregående skole (NO)
  • RijnIjssel (Arnhem / NL)
  • Szegedi SZC Kőrösy József Közgazdasági Technikum / Szeged (HU)
  • Centro Integrado Público de Formación Profesional Misericordia / Valencia (ES)

Businessgame settings:

1. A class of our business grammar school (Berufliches Gymnasium) is planning to execute a businessgame with Szeged and Denmark in week 9,10. We will send students to Horsens (max. 6). There may participate also an other class from the RBZ Wirtschaft . Kiel (but that is not sure).
  2. The RBZ Wirtschaft wants to participate with approx. 40 students (2 classes) in November (week 45/46). We are planning to send 6 students and we can receive 6 - 10 students.
  3. We are planning to make a second run in November (week 47) together with Szeged and one Class (Olaf – 20 students + 20 students from another class). It might be necessary to have one class more in this run and it also might be possible to send students if we have enough teachers to accompany students. We will integrate a new school from Valencia in this game and we will send an experienced teacher and 6 students to valencia to help Elena Pinto to run the game.
  4. We run a businessgame in January/February (week 5,6) with RijnIjssel. We can send 6 and receive 8-10 students.

Week 45/46 (November):

Businessgame with Arnhem, Bodø, Horsens and Kiel
    • Kiel: Is sending 6 students to Horsens
    • Horsens: Is sending 6-10 students to Arnhem
    • Bodø: Is sending students to Kiel
    • Arnhem: Is sending students 10 to Bodø

Students will be accomaigned by teachers and teachers are involved in the businessgame

• Kiel is equipping an office in Bodø
    • Bodø is equipping an Office in Horsens
    • Horsens is equipping an office in Arnhem
    • Arnhem is equipping in Kiel

weeks 46/47:

Businessgame with Kiel, Szeged and Valencia
    •  Kiel is sending students (6) to Valencia
    • Szeged and Valencia are not sending students
    • Kiel is equipping an office in Szeged
    • Szeged is equipping an Office in Valencia
    • Valencia is equipping an office in Kiel

weeks 5/6 2024 (29.01. - 09.02.2024)

Kiel and Arnhem are exchanging students with Kiel (6), Arnhem (6-10)

Kiel is quipping an office in Arnhem and vs

week 9/10 2024

Mobilities:
    • Horsens will send stundents to Hungary or Germany (6-10)
    • Kiel will send students zu Horsens (If possibel Szeged will send students to Kiel (6-8))
    • Horsens is equipping an office in Kiel
    • Kiel is equipping an office in Szeged
    • Szeged is equipping an office in Horsens

Europaschule

Das RBZ Wirtschaft . Kiel bietet eine zukunftsorientierte Ausbildung in einer globalisierten Welt an. Europaschule Logok

Internationalisierung ist unser Markenzeichen.
Europäische und weltweite Kontakte sowie Partnerschaften bereichern unser Schulleben. Wir ermöglichen Kolleginnen und Kollegen sowie Schülerinnen und Schülerin, aktiv an internationalen Projekten zu partizipieren.

Die an internationalen Projekten beteiligten Lehrkräfte arbeiten im Team. Sie treffen sich regelmäßig, um Erfahrungen auszutauschen. So verbessern wir den Informationsfluss und steigern die Qualität unserer Arbeit.
Das RBZ Wirtschaft . Kiel setzt sich zum Ziel, seine Europaaktivitäten durch Comenius- und Leonardo-Projekte sowie Europacurricula weiter voranzutreiben. Bestehende Kontakte zu vorhandenen Partnern werden gepflegt und neue Partner (Schulen, Unternehmen,...) gesucht, um ein globales Netzwerk zu schaffen, das die interkulturellen Kompetenzen unserer Schülerinnen und Schüler erhöht.

Europaschulen Schild

Zurück zur Kategorie Europaschule